turismul afectat de razboiul in ucraina

Turismul este afectat de razboiul din Ucraina ?

Incerc sa raspund la intrebarea daca turismnul la nivel mondial este afectat de razboiul din Ucraina ? Vom vedea ce spun statisticile la nivel mondial.

Cum se simte in Europa razboiul ?

 Cel mai important site de turism din Statele Unite titreaza astazi:  Războiul din Ucraina pare să fi avut, în sfârșit, un impact asupra veniturilor hoteliere europene.

Săptămâna trecută , a treia de razboi, performanța hotelurilor europene a fost cu 27% mai mică decât nivelurile din 2019, iar cu o saptamana mai in urma, 

Daca te gandesti la o vacanta poti rezerva de pe site-ul nostru www.tomistravel.ro

In a doua saptamana de razboi  a fost o scădere de  doar 13% fata de 2019 potrivit datelor STR. Insa declinul de 13 procente  nu este alarmant pentru ca cu o saptamana inainte de inceperea razboiului declinul era mult mai mare. 

Intr-adevar scaderea de 27% din aceasta saptamana ia bagat pe unii in priza. Citez:

„Deși o săptămână nu face o tendință, trebuie să credem că îngrijorările legate de Rusia/Ucraina sunt un factor major în această scadere”, au notat analiștii Truist Securities în raportul de săptămâna aceasta privind scăderea de 27%.

Directorii mai multor companii hoteliere importante, înainte de publicarea recentă a datelor STR, au remarcat că războiul din Ucraina a avut un impact redus sau chiar inexistent asupra performanței lor generale în Europa. La finalul articolului vorbim despre ce inseamna STR.  Directorul general al Marriott, Anthony Capuano, în timp ce vorbea la o conferință JPMorgan la începutul acestei luni, a declarat că firma nu a văzut încă „un volum real de anulări” în Europa de Vest.

Rezervările viitoare pentru  primăvară și vară arată foarte bine și ne așteptăm să vedem din ce în ce mai multe călătorii „a adăugat Capuano.

Vom analiza intr-un clip viitor cum reactioneaza destinatiile in care calatoreau multi rusi si ucrainieni in vacanta.

Europa nu a fost singura piață care a resimțit săptămâna trecută o înțepătură în ceea ce privește performanțele hoteliere.

Venitul hotelier pe cameră, din săptămâna trecută – principalul indicator de performanță al industriei – a fost cu 51% sub nivelul din 2019 în China. Acest lucru este în scădere față de săptămâna precedentă, când a fost o scadere de 42% sub nivelurile din 2019.

Cum reactioneaza piata din China

Performanța hotelieră chineză a alunecat sub cea din SUA și Europa în ultimele luni, ca urmare a măsurilor dure datorate noilor cazuri noi legate de varianta Omicron ce au dus la un nou val de închideri în zone precum Shanghai și provincia nord-estică Jilin.

Scăderea este semnificativă pentru China tinand cont ca a fost liderul recuperării industriei hoteliere mondiale în urma pandemiei. Abordarea de toleranță zero a Chinei față de noile valuri este atribuită faptului că focarele, chiar dacă sunt mult mai mici decat cele din SUA acestea ar copleși rapid sistemul de sănătate al țării. Liderii sunt insa  îngrijorați si de rata mică de vaccinare a populației mai vulnerabile și mai în vârstă din China.

Președintele chinez Xi Jinping a remarcat joi că țara ar trebui să își mențină strategia „Covid zero”, dar a cerut, de asemenea, măsuri mai bine direcționate care ar putea reduce impactul economic al unei astfel de politici dure. Acest lucru ar trebui, teoretic, să fie o veste bună pentru hotelurile din regiune.

SUA este afectata de razboi ?

Singurul punct luminos pentru cele mai mari trei piețe hoteliere din lume, săptămâna trecută, a venit din SUA, unde hotelurile au scăzut cu doar 3 procente față de nivelurile din 2019. Dar adevăratul impuls a fost în rezervările de grup, potrivit Truist Securities.

„Dincolo de statisticile principale, vedem o îmbunătățire decentă în călătoriile de grup”, au notat analiștii. „Rezervarile pe grupuri au avut unele dintre cele mai bune rezultate de ocupare săptămânală de care ne putem aminti”.

Ce este STR ?

STR este acronimul de la Smith Travel Research, o firmă de analiză a ospitalității fondată în 1985.

STR are un model genial, prin care hotelurile plătesc o taxă lunară pentru a vedea date despre concurenți, cum ar fi ratele de ocupare, venituri pe numarul total de camere și venitul pe numarul de camere vandute pe o anumita perioada. 

Partea genială a modelului STR constă în faptul că acești clienți hotelieri contribuie, de asemenea, cu propriile lor măsurători de performanță, pe care STR le împachetează și le revinde concurenților și investitorilor.  În fiecare marți, clienții STR primesc un „Raport STR” care prezintă performanța hotelului lor în raport cu un coeficient local, astfel încât pot vedea cum se descurcă în raport cu acesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.