Tocmai ce s-a incheiat una dintre campaniile prezidentiale cele mai controversate din istoria USA.
Alegerea surprinzatoare a republicanului Donald Trump ca presedinte al USA si infrangerea democratei Hillary Clinton a socat lumea, iar industria turismului la nivel mondial a inceput sa se agite si sa inceapa sa caute raspunsuri.
Nimeni nu poate prognoza la ce ne putem astepta, insa exista temeri ca noile politici de securitate din USA ar putea impiedica migratia si turismul cu intrare din Mexic. Trump a vorbit de propunerea unei interdictii privind vizitatorii musulmani in USA.
Aceasta ideea ar putea costa 71 miliarde $ economia SUA si pierderea a 132.000 locuri de munca intr-un singur an potrivit datelor Euromonitor si binenteles o incetinire a cresterii economice ce ar putea lasa americanii cu venituri mai mici de a-si petrece vacantele in strainatate, alegand vacante interne sau destinatii externe cat mai ieftine posibil.
In campania electorala Trump a facut o serie de declaratii controversate. Analistii politici si economici fac in momentul de fata tot felul de supoziti, nestiind daca Trump isi va mentine declaratiile facute in campanie. Noul presedinte a fost ales in principal datorita declaratilor sale noncoformiste.
Cu siguranta o mare parte parte din aceste declaratii trebuie sa se transforme in fapte, altfel devine un simplu om politic. Trump a castigat cu ideea ca este impotriva sistemului politic corupt si plin de lobby-sti.
Reactiile celor ce conduc marile companii de turism din intreaga lume au fost extrem de variate.
Presedintele Expedia, Dara Khosrowshahi, a declarat ca: Personal sunt rupt de relatia cu poporul american, nu-mi place aceasta situatie, dar asta este insa adevarul. Expedia este in primele 3 companii de turism din lume avand o cifra de afaceri de peste 6 miliarde de dolari. Dara Khosrowshahi este american.
CEO-ul de la Priceline Group, Jeffery Boyd,s-a aratat optimist cu privire la rezultatul alegerilor, crezand ca un presedinte republican alaturi de un Congres Republican ar putea crea un climat de afaceri favorabil, scazand impozitele si aducand anumite beneficii companiilor americane.
Pe tot parcursul campaniei electorale Trump s-a opus ideii de deschidere a politicilor americane si a calatoriilor in scop turistic catre Cuba. Purtatorul de cuvant al TriAdvisor a declarat : TripAdvisor are licenta de a desfasura activitati comerciale in Cuba si in urmatoarea administratie.
Este prea devreme sa discutam care este noua politica a administratiei Trump fata de Cuba, noi insa speram ca aceasta oportunitate de afaceri pentru americani va continua sa evolueze si sa se extinda in timp.
TripAdvisor este cunoscut ca cel mai mare furnizor de comentarii hoteliere din lume. Pe site-ul tomistravel.ro avem implementate la toate hotelurile din oferta noastra comentariile, clasamentele si notele date de TripAdvisor.
Frank Del Rio, CEO Norwegian Cruise Line, este mult mai optimist decat cei de la TriAdvisor cand vine vorba de Cuba. Acesta a declarat: Cu victoria domnului Trump si dorinta sa de a dezvolta economia noastra, impreuna cu republicanii care controleaza ambele Camere al Congresului, eu sunt mai optimist decat oricand ca embargoul va fi ridicat in curand, prin urmare se va deschide usa pentru comertul dintre cele 2 tari.
Presedintele agentiilor de turism din SUA a declarat : Il felicit pe noul presedinte, Trump, in numele intregii comunitati de calatorie si turism din SUA. Suntem increzatori ca acesta va fi un aliat valoros in promovare prioritatilor cheie ale industriei noastre. Dl. Trump a demonstrat de-a lungul campaniei sale ca stie de problemele noastre si suntem pregatiti sa consiliem administratia sa pentru atingerea obiectivelor sale declarate .
Este cunoscut faptul ca 10% din venitul total vine de turism, iar dl Trump a subliniat in mod explicit provocarile cu care se confrunta aeroporturile natiunii noastre si sistemul nostru de securitate a aviatiei si a promis ca va moderniza drumurile si aeroporturile, investind peste 500 de miliarde in infrastructura.
In concluzie Trump doreste modernizarea aeroporturilor si soselelor producand locuri de munca si dezvoltand economia interna inclusiv turismul intern, insa doreste limitarea accesului anumitor natiuni la teritoriul american scazand astfel numarul turistilor veniti din anumite zone ale globului.