Sunt multi turisti care atunci cand se intorc din vacanta afirma lucruri care produc nervi si frustrare celui din receptie sau agentului de turism.
Hotelul era de 2 stele, nu de 4 stele.
De ce enerveaza aceasta afirmatie un lucrator din turism ?
E simplu. Pentru ca nu ii poti spune turistului raspunsul real pentru ca se va supara cu siguranta.
In piata turistica sunt hoteluri de 4* pe aceeasi destinatie la 30 euro/ noapte si la 120 euro/ noapte cu acelasi tip de masa. Diferenta de 90 euro dintre cele 2 hoteluri de 4 stele trebuie sa se regaseasca undeva.
Unde pot apare diferentele dintre cele 2 hoteluri ?
In turism demult timp nu mai dicteaza numarul de stele al hotelului. Valoarea si performanta hotelului este data de tarif .
Sunt hoteluri de 4, 5* care nu au mai fost renovate de 10-20 de ani, cu personal vechi si neactualizat la noile cerinte de pe piata. Aceste hoteluri au o singura politica – pretul mic . Sunt insa hoteluri de 3 * noi, moderne, cu servicii bune de cazare. De aceea este recomandat sa alegi un hotel bun de 3* in detrimentul unui hotel ieftin de 4*.
In Grecia, pentru ca patronii de hoteluri sunt chibzuiti la buzunar si nu doresc sa plateasca impozite la stat, chiar daca au hoteluri de 3 sau 4 * prefera sa ramana
clasificati la 2* avand insa tarife de hoteluri bune de 3 sau 4* .
De ce raman insa la clasificarea de 2* ?
Primul argument dat de proprietarul hotelului – impozit mai mic .
Insa agentul de turism stie ce hoteluri de 2 – 3* sunt bune din foarte multe surse:
1) Agentii de turism sunt invitati de catre partenerii cu care colaboreaza in fiecare an sa vada destinatii si hoteluri noi sau vechi ce au fost renovate.
2) La fiecare 2-3 luni de zile sunt prezentari realizate de parteneri pentru a li se prezenta hoteluri si destinatii.
3) Turistii care se intorc din vacanta, povestesc despre destinatie si hotelurile in care au stat.
4) Exista in momentul de fata sisteme de punctare pentru fiecare hotel in parte. Oaspetii hotelurilor la sfarsitul vacantei pot da note serviciilor oferite de hoteluri.
In aceste sisteme, romanii fac prapad atunci cand lasa punctaje pentru un hotel. Romanii reusesc mereu sa dea peste cap orice sistem de punctare al unui hotel.
Romanii cunosc doar 2 note : excelent sau foarte prost. Nu exista note intermediare. Romanii nu reusesc sa dea note pe pe tipuri de servicii : camera a fost buna, pozitia hotelului excelenta, personalul serviabil insa serviciile de masa au lasat de dorit.
Nota oferita de romani e una singura : dezastru per total . Pentru cei care administreaza aceste sisteme de punctare , turistii romani sunt asemeni unui bruiaj.
Rusii dau nota maxima daca au bautura multa si grade multe in ea.
Nemtii dau nota maxima daca sunt bagati in seama si personalul este amabil.
Francezii sunt incantati daca le vorbesti propria limba.
Bulgarii sunt cei mai veseli daca reusesc sa iasa din propria tara !
De aceea nu trebuie sa ne ferim de hotelurile bune de 2-3 * in favoarea unui hotel cu o stea in plus, dar ieftin.
In concluzie raspunsul ce ar dori sa-l dea lucratorul din turism ar fi :
Ai stat intr-un hotel de 4* , dar ai dat bani pentru un hotel de 2 stele.
Este o vorba din popor care spune : Cat dai, atata face.
Sunt hoteluri care lanseaza oferte last minute in care apar preturi reduse .
Ce hoteluri lanseaza oferte last minute ?
In principal hotelurile care sunt recunoscute pentru serviciile proaste, hotelurile care au tinut mult timp tarifele mari si se apropie perioada de cazare si hotelul este gol. Insa hotelurile bune cu tarife mari nu lanseaza oferte last minute.
In principal, hotelurile foarte bune si excelente nu lanseaza oferte last minute, din contra anunta cu 2-3 luni inainte ca nu mai au camere disponibile.